Sunday 20 April 2014

Little Gym - Kota Damansara


At Little Gym, kota damansara celebrating my nephew's birthday. Watch - interesting pirate theme!

Ahoy!!!
Tak sempat untuk terangkan dengan lebih lanjut.

The Little Gym - has an interesting concept.
Mereka menekankan Physical Development - dimana ianya bukan semata-mata exercise dan melatih fizikal - seperti Pendidikan Jasmani yang kita semua lalui di sekolah-sekolah. Ianya lebih dari itu.
Juga menggunakan unsur2 drama, unsur2 communication, action, body language. Saya merasakan pemerhatian yang di lakukan petang semalam adalah sangat menarik.
Memang sukar untuk kita dapati pengalaman sebegini buat anak2 di sekolah2 biasa. Mungkin di setengah sekolah.
Memang sukar kita melihat skill yang di bawa oleh Pelatih2 ini (yang semuanya sangat berpengalaman, termasuk seorang Gymnast Negara yang berasal dari Terengganu), melalui guru-guru biasa.
Semuanya adalah berkenaan dengan PASSION.
The projection of voice, friendly VOICE, bukan GARANG, tetapi WELCOMING and FRIENDLY.
Mungkin juga faktornya adalah sebab berbayar, atau bisnes. Tetapi, passion mereka wujud di situ. Memang satu pengalaman yang saya rasakan sangat bagus untuk anak2.
Lebih-lebih lagi, anak2 yang cenderung ke arah interpersonal, intrapersonal, body smart, music smart --> Multiple Intelligence components.
Yes, saya sangat mengesyorkan anda untuk bawa anak2 ke gym kanak2 seperti ini. Zaman sekarang ini, kita ada banyak outlet2 yang menyediakan kemudahan seperti ini.

The Little Gym  
Charge sebanyak RM260 sebulan - mereka juga ada menyediakan bayaran 6 bulan terus - lebih murah berbanding bayaran bulanan. Kelas sebanyak 4 kali sebulan.

Juga ada Kiddo Gym Programme - anda boleh lihat di sini : http://www.kiddo.com.my/t1/kiddogym.php
Harap ini membantu.

URL :
https://www.facebook.com/drafzanmaria/videos/683699958356110/?theater


0 comments:

Post a Comment