Friday 28 June 2013

Motivation



Dan ini pula adalah sedikit motivasi buat para pelajar yang sedang mengikuti kursus2 berkenaan Awal Kanak-Kanak dan juga mereka yang sudah tamat pengajian, juga bagi mereka yang berpandangan jauh dalam bidang ini.
Pendek kata, yes, START FROM NOW! Kita masih lagi di peringkat awal dalam mengembangkan bidang Awal Kanak-Kanak di MALAYSIA. Saya sangat berharap kita semua berpandangan POSITIF! Jika boleh, saya berharap negara kita dapat mengikut jejak langkah negara2 MAJU dalam bidang ini. InsyaALLAH.. ia akan mengambil masa, but it is never too late to start now.

Bagi Cikgu2 Tadika - Anda mungkin bakal CONSULTANT. Anda mungkin bakal BEHAVIOUR EXPERTS. Anda mungkin BAKAL PENSYARAH.

Bagi mereka yang pandai design - anda mungkin seorang CHILDREN CLASSROOM's INTERIOR DESIGNER, anda mungkin seorang CONSULTANT dalam bidang STATION-BASED LEARNING, anda mungkin expert dalam SPECIAL EDUCATION.

Bagi mereka yang meminati SPECIAL EDUCATION - kita mungkin boleh capai ke tahap seperti di United Kingdom - di mana - setiap kanak-kanak istimewa di MALAYSIA akan di assignkan seorang SPECIAL EDUCATION TEACHER, SPECIAL EDUCATION CHILDCARER, SPECIAL EDUCATION CONSULTANT - sehinggalah mereka mencecah umur 16 tahun!

Dan pelbagai lagi.. Saya sangat berharap kita semua tidak CLOSE MINDED - 
we must open up our MIND!!
Di beri peluang, saya akan buat short coverage on this issue pada masa akan datang. NANTIKAN!


0 comments:

Post a Comment