Friday 21 February 2014

OBSERVE & REFLECT #1


WATCH! WATCH! WATCH!

Serba sedikit key point dari saya :-
1. CONSISTENCY - BE CONSISTENT!
  • Rujuk pada cara pasangan ini cuba disiplinkan anak dengan waktu tidur
  • Rujuk pada cara pasangan ini gunakan Corner Time
2. Lihat bagaimana Jared di layan oleh ibunya. Hampir setiap perkara adalah kesalahannya.
3. Lihat bagaimana Ibu tidak mendengar apa yang cuba di luahkan oleh Jared. UNFAIR for Jared
  • YOU must learn to LISTEN to your child's voice. Use the Jared's Thought box. 
  • Lihat akhir sekali, apa yang Jared kata. Jared felt RESPECTED!
4. GET DOWN TO THEIR EYE-LEVEL (Ini adalah sangat penting)
5. Children are very good at MANIPULATING adults/parents. 
  • YOU must know how to control, dan sekali lagi, BE CONSISTENT!

Ok, tak perlu panjang2, nanti tak sempat nak baca semua.. saya harapkan anda semua dapat luangkan masa, lihat dari awal sehingga akhir. Saya pasti, ada serba sedikit dari kisah ini yang berlaku pada kita.

Visit :

psst: I have been wanting to do this since day 1 of this page, but time is very limited. I hope dengan adanya cara ini, dapatlah kita semua belajar sesuatu melaluinya. Saya harus kongsikan di sini, bahawa setiap kali saya tonton rancangan Supernanny ini, setiap kali itu lah jiwa saya tersentuh. Seboleh yang mungkin saya mahu cara yang terbaik untuk besarkan anak-anak. Jangan sesekali kita rasa bahawa kita ini adalah Failure Parents. Kita semua belajar dan sentiasa belajar. Semoga aktiviti ini bermanfaat buat semua.


0 comments:

Post a Comment