Monday 8 February 2016

It's About Bonding!


Ini di KinderKaizen Penang, We PLAY with the children... Kita berguling bersama2... Kita meniarap bersama2... Kita buat semuanya bersama-sama.... and these creates a strong bonding and trust between the children and us.

It's about BONDING!



Pada satu petang, Sarah masuk kedalam#kinderkaizenpenang dengan membawa makanan untuk minum petang. Teacher Sarah...Teacher Sarah.... cepat naik sampan.... Sarah letak makanan dan terus pergi kepada mereka. Melihat situasi ini, terus cepat-cepat cari handphone untuk snap#kinderkaizenmoment ini. Mereka sedang menunggu eksperimen #einscience, jadi mereka free play.

Sampan yang dimaksudkan adalah Teacher Hasanah.

Ya Allah... Childrens, Teacher Hasanah just a small and cute women.
Lets get down here. Are you ok Hasanah?

Hasanah : I'm OK... but now we should stop and have tea time.



Beginilah #kinderkaizener , sangat kuat bonding mereka dengan keyperson. Ini situasi gembira ya, jika situasi sedih BONDING teramatlah penting kerana kepercayaan mereka pada keyperson membuatkan mereka boleh meluahkan apa yang terkandung didalam emosi mereka. Emosi yang kurang stabil akan mengganggu aktiviti pembelajaran yang diselitkan semasa bermain. Oleh itu BONDING yang kuat membantu mempercepatkan pemulihan emosi yang tidak stabil tersebut.

Kami di #kinderkaizen percaya bahawa EQ yang sihat diikuti dengan IQ yang cemerlang.


Alhamdulillah, Teacher Hasanah very good earlychildhood practitioner. I always pray she will further study in this field for future.

InshaAllah.

With love, Mrs SarahSamsuri a.k.a Principal


Facebook : https://www.facebook.com/drafzanmaria/photos/a.535810639811710.1073741826.535779603148147/1022177327841703/?type=3&theater



0 comments:

Post a Comment