Tuesday 15 March 2016

Ada apa dengan Cikgu KinderKaizen?


Benarkan saya untuk kongsikan sekali lagi.
Sebagai seorang lecturer dalam bidang Early Childhood di UPSI, OUM dan UNITAR sebelum ini... Saya berpeluang melihat pelbagai jenis ragam cikgu/guru di peringkat prasekolah ke bawah...
Dan dalam setiap pemerhatian saya, saya tercari-cari ciri seorang cikgu, seperti mana yang saya jumpa sewaktu berada di luar negara dahulu. Saya bukanlah semudah itu untuk critically comment on people. Tetapi, dalam sesetengah perkara, kita perlu untuk critically criticise. Demi untuk meningkatkan kualiti pendidikan awal kanak-kanak di Malaysia..
Tidak perlu untuk fokus pada point negatif, saya kongsikan bagaimana cikgu di KinderKaizen. Bagaimana ciri2 cikgu yang kami mahukan. Bagaimana suasana di luar negara kami bawakan pada anak anda. Bagaimana ciri2 cikgu dalam membantu mendidik anak-anak anda...
Dalam perjalanan less than 2 years KinderKaizen, kami bertukar-tukar cikgu sehinggalah yang terkini, yang punya ciri-ciri seperti yang saya kehendaki.. Yang boleh saya bentuk, dan willingly mahu di bentuk, menjadi cikgu yang sesuai dalam konteks 'bermain' atau 'play'.
Dan jika anda berminat menjadi sebahagian dari kami, because you have what it takes to be part of our family, jom apply!














0 comments:

Post a Comment